AUTHOR'S WORDS

Assalamualaikum wbt. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Note - These stories are not related to anybody. Kalau ada yang sama, tak disengajakan. Hohoho. 100 percent from my thoughts, my imagination. Copy right reserve goes to me. :) Nama dan watak, fictions. I got the photos from Google before I'm using it as my novels' cover. Thank you and credits to the owners of the pictures. :)

21, a daughter, a little sister. And I have a big dream :')

Selamat membaca~ ;)

Friday, November 30, 2012

Teaser Semua Untukmu

Assalamualaikum, salam sejahtera! ^^


Hai semua! This is your beloved DL. Hahaha. Belovedlah sangat. xD Joke, joke! So, today tak ada apa apa chapter, maybe esok atau lusa. DL just nak update new teaser! A teaser for a new story. Well, saja suka suka. Kalau boleh, bila stop karya I, kena la ganti dengan karya II. Contoh. Okay, let's start!

Nurul Azzalea.. hidupnya tidaklah secantik namanya. Dia meneruskan hidup bersama neneknya setelah ibu dan bapanya meninggal dunia. Kehidupannya dengan nenek yang dikenali sebagai Nek Limah itu tidak semewah remaja-remaja lain yang seusia dengannya. Namun, kehidupan itulah yang mengajar Nurul Azzalea agar tidak angkuh, menjadi seorang gadis yang penyabar dan juga seorang yang gemar bersederhana. 
Muhammad Emir Dani.. si jejaka kacak yang bongkak, kacak, kaya-raya dan punyai segalanya. Namun dia hanya lelaki biasa yang dahagakan cinta. Cinta dari seseorang yang bakal menjadi suri hidupnya. Masih tercari-cari, walhal sudah yang sempurna untuknya - di depan mata. 
Nazhan Hakim.. lelaki yang menganggap Nurul Azzalea sebagai adiknya. Lelaki yang digelar Abang Nazhan ini merupakan salah seorang pengurus di Chalet BaySide yang menjadi tempat Nurul Azzalea dan Nek Limah mencari sesuap nasi. Sikapnya yang sangat mengambil berat akan keadaan Nurul Azzalea dan Nek Limah itu menambat hati Nurul Azzalea. 
Khairina Amira.. dia tidak pernah jemu mengejar Nazhan Hakim biarpun berjuta kali ditolak oleh lelaki itu. Dan dia mula menyimpan perasaan terhadap Emir Dani setelah berjumpa dengan Emir Dani beberapa kali. 
"Awak ingat awak ada duit, saya boleh jatuh hati pada awak? Assalamualaikum, awak bukan taste saya. Taste saya lelaki yang pandai makan belacan." - Nurul Azzalea. 
"Nama macam bunga. Awak pun macam bunga. Sebab cantik. Bunga dengan awak, sama-sama cantik. Tapi awak lebih sikitlah, sebab awak yang buat hati saya berbunga." - Nazhan Hakim. 
"Awak ingat dia je yang boleh puji awak? Saya pun boleh! Awak macam bunga tayar pada kereta saya. Sebab adanya bunga tayar tu, saya tak pernah terbabas! Kalaulah bunga tayar tu tak ada.." - Emir Dani. 
"Emir.. Erin.. eh, nama kita hampir sama! Tapi kenapa nama saya dengan Nazhan tak sama langsung?" - Khairina Amira.

There you go, sinopsis or teaser or whatever you called it.

So, mesti cerita ni predictable, kan? Hahaha. Kalau nak tahu predictable ke tak, just tunggu je. xD Cerita ni dah berkurun DL simpan. Haha. So, hope nanti semuanya terhibur. Mudah mudahan! >.<

Nak tengok heroes? HAHA. Okayyyy! P/S - remember, ini semua fiksyen. Haha. DL pegi jumpa dengan Pak Cik Google tauuuu! So, hope it's okay for me to use these handsome guys as my heroes.


Nazhan Hakim


Disebabkan DL memang kipas-susah-mati orang ni, jom la kita bayangkan dia ni as Emir Dani. Haha. 


Clear tak, Emir Dani? xD

So, that's all for today! ;) Heroin? I don't really know. It's up to you guys macam mana nak bayangkan Nurul Azzalea tu. :) Okay, sekian. Take care everyone! :D





3 comments:

DNAzzizat said...

BEST! Tak sabar nanti bab pertama... Haha, Henry Goulding jadi Emir Dani ek.

kay_are said...

kemain lagi calon hero tu kan.. ish ish.. menarik bile bace perwatakan karakter utama cite ni.. mesti jalan cerita die best kan.. cuma confuse tak tau mane satu hero number 1..

Dylea Lee said...

DNA - hehe. Yes, I'm a big fan of Henry Golding yang kachak ni! Haha! xD

Kay_are - sebab tu la kena tunggu. hehehee. :D