AUTHOR'S WORDS

Assalamualaikum wbt. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Note - These stories are not related to anybody. Kalau ada yang sama, tak disengajakan. Hohoho. 100 percent from my thoughts, my imagination. Copy right reserve goes to me. :) Nama dan watak, fictions. I got the photos from Google before I'm using it as my novels' cover. Thank you and credits to the owners of the pictures. :)

21, a daughter, a little sister. And I have a big dream :')

Selamat membaca~ ;)

Thursday, March 14, 2013

A Part Of Tapi Bukan Aku & Hadirnya Cinta Terindah

Assalamualaikum, selamat sejahtera.

Hey semua! DL nak share kan a part of TBA & HCT. Yelah.. a present for you guys. Ada yang suka HCT, ada yang suka TBA. So, DL combined kan dua dua cerita. Means, watak watak dalam TBA akan jadi cameos dalam HCT and begitu la sebaliknya.

Since 13 Mac yang lepas umur DL genap 22 tahun, tahun ni.. DL murah hati la nak share sikit apa yang jadi pada diorang semua. Beware! Ini entry sependek pendeknya. Haha. Happy reading, lovelies.


"TAPI BUKAN AKU yang menanti saat HADIRNYA CINTA TERINDAH."


TBA



“Sabarlah, Irfan. Pak Su kenal sangat dengan Nia tu. Nanti okeylah dia tu,” ujar Eizlan, demi mententeramkan hati Irfan yang sedang dilanda badai.

Irfan mengangguk perlahan. Dia tidak tahu bagaimana seluruh ahli keluarga Rania faham akan perasaannya terhadap Rania. Tetapi nampaknya mereka menyokongnya untuk terus mencintai Rania.

Buat beberapa saat, kawasan di sekitar ruang itu sunyi dan sepi. Masing-masing melayan perasaan sebelum seorang doktor lelaki yang segak dan memakai tanda nama Imran keluar daripada bilik kecemasan itu. Tangan kirinya menyeluk saku jubah putih yang dipakainya, manakala tangan kanannya memegang steteskop. Bibirnya mengukir senyum apabila melihat semua ahli keluarga pesakitnya bangun apabila terpandangkannya.

Melihatkan senyuman itu, pasti semuanya berjalan lancar, bisik Irfan dalam hati.

“Alhamdulillah. Tuan Haji Ihsan dah stabil. Saya dah buat check up. Saya tak tahu bila Tuan Haji akan sedar dari koma, tapi kita doakan supaya Tuan Haji sihat semula. Nanti, bila Tuan Haji dah sedar, harap jangan banyak sangat bercakap dengan dia. Biarkan dia berehat dulu. Dia perlukan masa untuk pulih. Jangan push sangat,” ujar Doktor Imran tersenyum.

Mereka masing-masing tersenyum lega mendengar kata-kata doktor kacak itu.

“Saya cuma sampaikan apa yang Doktor Chua mintak saya sampaikan. Jadi.. kalau ada apa-apa masalah, bolehlah cari Doktor Chua,” beritahu Doktor Imran.

Keluarga Tuan Haji Ihsan menganggukkan kepala.

“Doktor! Doktor! Cik Zara, Doktor! Cik Zara!”

Seorang jururawat lelaki berpakaian seragam biru berlari mendekati Doktor Imran dalam keadaan yang termengah-mengah. Sebahagian bajunya basah, seolah-olah terkena air.

“Relaks, relaks. Kenapa dengan Cik Zara?” soal Doktor Imran.

“Cik Zara.. dia.. dia dah tahu perkara sebenar! Dia mengamuk. Dia tak boleh terima hakikat, Doktor,” jelas jururawat itu lagi.

Wajah Doktor Imran jelas berubah. Wajahnya nampak panik apabila mendengar cerita daripada jururawat itu.

“Maafkan saya. Patient saya ada masalah. Sekejap lagi nurse akan pindahkan Tuan Haji Ihsan ke dalam wad biasa. Saya pergi dulu, ya,” ujar Doktor Imran. Kakinya dihayun laju, mengikut langkah jururawat itu. Jelas kelihatan kerisauan dalam riak wajahnya.


HCT

IMRAN duduk di kerusinya seperti biasa. Matanya masih tertancap pada kertas putih yang baru sahaja ditandanya. Ya, rekod kesihatan Zara. 

Melihat keadaan Zara yang hanya terlantar itu membuatkan hati Imran dijentik rasa hiba. Apa yang mampu dilakukannya adalah mencuba merawat Zara agar hidup gadis itu ceria seperti dulu. Dia tahu, dia tidak pernah melihat senyuman Zara, tetapi dia yakin bahawa hidup Zara tidak seperti kini yang asyik berendam air mata.

“Zara, perasaan Abang pada Zara takkan pernah mati,” ucap Imran sendirian.

“Im!” sergahan itu membuatkan Imran memanggung kepala. Berdiri di hadapannya wanita cantik yang sedang tersenyum. Imran juga turut tersenyum.

“Duduklah, Marian. Kenapa datang tak beritahu I?” soal Imran setelah mempelawa Marian duduk.

Marian menarik kerusi di hadapan Imran, lalu dia duduk menghadap Imran. Bibirnya masih mengukir senyum.

“I dah call you, nak ajak you lunch, tapi you tak jawab call I. Tak perasan lagi ke?” duga Marian.

Imran tersengih lalu menggeleng-gelengkan kepalanya. Buat masa dan ketika ini, hanya Zara Sofea sahaja yang berada di fikiran.

“Apa ni? Zara Sofea? Zara.. Sofea? Is this..? Oh my god, Im! She’s here?” soal Marian sambil tangannya mencapai helaian kertas putih di antara dia dan Imran.

Nur Zara Sofea binti Jamaluddin.  Ya, dia kenal benar dengan nama ini. Selalu sahaja nama ini menjadi sebutan acap kali Imran membuka mulut.  Setiap hari, pasti nama itu akan meluncur dari bibir Imran.

“She’s sick,” balas Imran perlahan. Bibirnya bergetar apabila meluahkan kata-kata itu.

“Sick? What do you mean?” soal Marian kehairanan. 

To be continued.. I'm on my way to finish these books. May you'll meet them dalam versi cetak. InsyaAllah.

No comments: